HEB JE EEN KLACHT OF EEN GOED IDEE?

Als Cliënt van Fonteynenburg kan je een onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon benaderen. Daarnaast beschikt Fonteynenburg over een  klachtenfunctionaris.


WAT KAN JIJ DOEN ALS JE EEN KLACHT OF PROBLEEM HEBT?

Medewerkers van Fonteynenburg doen er alles aan om de samenwerking en dienstverlening goed te verzorgen. Toch komt het voor dat je een probleem ervaart. Wat kan je doen  als je niet tevreden bent over de dienstverlening van Fonteynenburg? Wij gaan graag met je in gesprek.  We willen het probleem goed oplossen en tegelijk leren om onze dienstverlening te verbeteren. Jouw klacht kan over van alles gaan.


In gesprek over een probleem of een klacht indienen?

Kiek Alkemade is onafhankelijke cliëntvertrouwenspersoon voor Fonteynenburg. Zij biedt een luisterend oor. In eerste instantie kijkt zij samen met jou wat je als cliënt zelf kunt doen. Als je het op prijs stelt dan gaat zij mee om een 3-gesprek (dialoog) aan te gaan.
In eerste instantie is natuurlijk jouw persoonlijk begeleider je contactpersoon. Mocht je er met de begeleider niet uitkomen, dan kan je de cliëntvertrouwenspersoon bereiken via k.alkemade@hetlsr.nl of telefonisch via 06 - 19 46 23 95

Een klacht indienen kan ook
Kom je er met de cliëntvertrouwenspersoon niet uit, dan kan je natuurlijk een klacht indienen bij de klachtenfunctionaris, Jenny Dirks. Ze is te bereiken via j.dirks@hetlsr.nl of telefonisch via 06-160 259 89

In de folder over klachtenbehandeling  bij Fonteynenburg lees je meer over een gesprek of het indienen van een klacht.

 

 


Welkom bij
Fonteynenburg



Klachtenmeldingen leiden tot verbeterprocessen

Evenals beleidsaanpassingen en reflectie. Soms is een klacht niet gegrond verklaard maar zorgt deze wel voor een beleidsaanpassing of een andere verandering om onduidelijkheden weg te nemen. Naar aanleiding van de klachten in 2017 heeft in het bijzonder een discussie plaatsgevonden over de afspraken betreffende grenzen van zorg.

Cliënten kunnen altijd suggesties doorgeven via hun begeleider, de interne klachtenfunctionaris of de cliëntvertrouwenspersoon. Een ervaringsdeskundige treedt soms ook op als gesprekspartner om te komen tot suggesties en verbetervoorstellen. Ook dit is mogelijkheden waarmaken! 


Medewerker, begeleider, regiomanager

Alle medewerkers zijn te bereiken op de locatie waar ze werken. Je kunt ze ook bereiken via het algemene telefoonnummer van Fonteynenburg 088 - 50 50 100 of via de e-mail: receptie@fonteynenburg.nl. De receptie zorgt er voor dat je bij de juiste persoon terecht komt.


Geschillencommissie zorginstellingen

Fonteynenburg is aangesloten bij de Geschillencommissie zorginstellingen. Wanneer je onverhoopt niet tevreden bent over de oplossing van de klacht door Fonteynenburg, dan kan je je klacht indienen bij de Geschillencommissie zorginstellingen. De cliëntvertrouwenspersoon en/of de interne klachtenfunctionaris helpt je bij het indienen van de klacht als je dat wilt. De contactgegevens en procedure voor het indienen van klachten kan je vinden op de website www.degeschillencommissie.nl.

Hoe verhelpen we samen een probleem of klacht

  1. Praat met de direct betrokken persoon.
  2. Wil of durf je dat niet? Vraag je begeleider waarbij je je op je gemak voelt om je te helpen.
  3. Kom je er zo niet uit, ga dan in gesprek met de manager.
  4. Wordt jouw probleem zo niet opgelost, dan kan je een officiële klacht indienen bij de klachtenfunctionaris.
  5. Ben je, onverhoopt, niet tevreden bent over de oplossing van de klacht door Fonteynenburg, dan kan je je klacht indienen bij de Geschillencommissie zorginstellingen.

Je kunt op ieder moment de hulp inschakelen van de cliëntvertrouwenspersoon.
Neem ook altijd een familielid of een vriend(in) meenemen naar een gesprek.